Thursday 5 February 2009

stress management

                                                                  sy rindu kampung sudah..

yo..
aku rase..
betol la cakap kau dlu..
dok egypt mmg stress..
lmbt laun aku rase gak sket2 ape yg kau rase..

cume aku beza sket la ngn kau..
aku llki..
dan maybe bukan pasal aku lelaki..
tapi aku adalah aku yg membezakn aku ngn llki lain..

aku bukan sharing-type..
family? kawan2 laki? kawan2 pmpn? 
tade dalam mane2 senarai pon tmpt luahan perasaan aku..
aku mmg xminat cite masalah aku..
dan bile ada masalah ngn seseorg, still aku kurang minat nk bgtau org tu..
aku x tahu aku sedih ke x bile ada masalah..
tapi tuhan anugerahkn aku satu kelebihan..
masalah aku sume cam api lilin..
padam camtu je bile kena tiup..
[aku bukan tulis dalam keadaan sedih,cume tgh konfius]

tapi bile stress..
aku rase la kan, sume org same..
sume org nk ruang untuk bersendiri bile stress..
kat mesia aku rase senang je nk buat camtu..
tapi, kat EGYPT??
betol dow cakap kau..
stress kat sini xbole di bawak g memane..
nk dok umah, xde suasana..
ye lah, dok dalam bilik je kan..
bile kite stress kena la berada dalam suasana lain..
nk g umah org lain, 'ruang bersendiri' ape namenye tu..
nk keluar umah, nk g mane kat egypt nih??
pegi sane, pegi sini, "sa'ah kam? / bonga bonga" ada la!
nk duduk kat taman2? taman mane nk pegi??
da la sejuk..
tambah masalah ada la..

aku suke buat keje sorg2..
aku prefer buat apape sorg2..
bajet cam Lone Ranger la..

nmpknye level fikiran aku belom smpi cukup matang lagi..
aku belom dapat berfikir dgn lebih rasional lagi..
aku belom nmpk "sesuatu itu" lagi..

cume, ape yg dapat aku simpulkn..
stress aku kat sini berpanjangan sikit la banding kat mesia..
heh..

dan satu lagi..
untuk kau yg lain pulak..
[skali lagi, aku bukan straight-to-the-point pny org]
aku x tau patot cakap sori ke x..
tapi aku still bersangka buruk ngn kau..
aku masih x bole percayakn kau..
maap la..
sebab..
belakang aku masih lagi ada bekas "tikaman" kau yg lampau..
die da berakar kat hati..
akar tunjang kot..
tu pasal susah nk cabot..
xtau la kalau kau masih "tikam"..
jadi..
ape sahaja yg kau buat, sumenye buruk dalam pandangan mate aku..
inherited kot..
haha..
tgk la, kalao aku rajin nk ubah pemikiran ni..

okeh..
chow dlu..
;)

p/s : kalao pmpn senang je kn? stress balik mesia..haha..jeles2..

2 comments:

Anna Bakhtiar said...
This comment has been removed by the author.
ainfarhan said...

eh x..
aku stress pegi EUROPE
pastuh membiarkan kau stress sebab aku dah pegi.
lalalalala.

hahaha.